სამშაბათი, ნოემბერი 25, 2025
- Advertisement -spot_img

საქსტატი მოსახლეობის და სასოფლო-სამეურნეო აღწერას იწყებს

0
საქსტატი მოსახლეობის და სასოფლო-სამეურნეო აღწერას იწყებს
#image_title

საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახური მოსახლეობის და სასოფლო-სამეურნეო აღწერას იწყებს. საყოველთაო აღწერის პროცესი 14 ნოემბრიდან 19 დეკემბრამდე გაგრძელდება.

წინასწარი მონაცემები 2025 წლის ივლისში გამოქვეყნდება.

აღწერა 10 წელიწადში ერთხელ ტარდება და წელს პირველად ელექტრონულად წარიმართება.

ქართული ხორბლის კულტურის UNESCO-ს არამატერიალური კულტურული მემკვიდრეობის წარმომადგენლობით ნუსხაში შეტანის თაობაზე დადებითი გადაწყვეტილების პროექტი გამოქვეყნდა

0
ხორბალი - პური დედამიწის მცხოვრებთა დაახლოებით მესამედის ძირითადი საკვებია
#image_title

ქართული ხორბლის კულტურის UNESCO-ს არამატერიალური კულტურული მემკვიდრეობის წარმომადგენლობით ნუსხაში შეტანის თაობაზე დადებითი გადაწყვეტილების პროექტი გამოქვეყნდა. ინფორმაციას კულტურის სამინისტრო ავრცელებს.

სამინისტროს ცნობით, არამატერიალური კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლს – „ქართული ხორბლის კულტურა: ტრადიციები და რიტუალები“ – საქართველოს მთავრობის 2024 წლის 27 მარტის №98 დადგენილებით განესაზღვრა ეროვნული მნიშვნელობის კატეგორია.

„საქართველოს მიერ UNESCO-ს კაცობრიობის არამატერიალური კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის წარმომადგენლობით ნუსხაში 2024 წლის 28 მარტს წარდგენილმა ნომინაციამ განხილვის პირველი ეტაპი წარმატებით გაიარა.

ნომინაციის შინაარსობრივი შეფასების მეორე ეტაპის გავლის შემდეგ, UNESCO-ს მიღებულ დადებით დასკვნაში აღნიშნულია, რომ კაცობრიობის არამატერიალური კულტურული მემკვიდრეობის წარმომადგენლობით ნუსხაში ქართული ხორბლის კულტურის შეტანა ხორბლის შესახებ შემონახულ ტრადიციებთან დაკავშირებული კულტურული ფენომენის მიმართ ინტერესს გააძლიერებს. UNESCO ხაზს უსვამს, რომ აღნიშნული ელემენტი ხელს შეუწყობს სურსათის უსაფრთხოებას, გენდერულ თანასწორობას, ინკლუზიურ ეკონომიკურ განვითარებას, ეკოლოგიურ მდგრადობას, ასევე, მშვიდობისა და სოციალური ერთობის განმტკიცებას.

საბოლოო განხილვა UNESCO-ს არამატერიალური კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის მთავრობათაშორისი კომიტეტის მე-20 სესიაზე, 2025 წლის 8-13 დეკემბერს ინდოეთში, ქალაქ დელიში გაიმართება.

კულტურის სამინისტრო მადლობას უხდის პარლამენტის ვიცე-სპიკერ ნინო წილოსანს ამ საქმეში გაწეული ძალისხმევისთვის, საქართველოს პარლამენტის აგრარულ საკითხთა კომიტეტს, საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს, ყველას, ვინც მონაწილეობა მიიღო ნომინაციის მომზადებაში”, – აღნიშნულია კულტურის სამინისტროს ინფორმაციაში.

„ჰაერში მყარი ნაწილაკების შემცველობის მატება ფიქსირდება“ – გარემოს ეროვნული სააგენტო ინფორმაციას ავრცელებს

0
„ჰაერში მყარი ნაწილაკების შემცველობის მატება ფიქსირდება“ - გარემოს ეროვნული სააგენტო ინფორმაციას ავრცელებს
#image_title

გარემოს ეროვნული სააგენოს ცნობით, 11 ნოემბრიდან საქართველოს ტერიტორიაზე ატმოსფერულ ჰაერში ფიქსირდება მყარი ნაწილაკების (PM10, PM2.5) შემცველობის მატება, რაც ძირითადად ტრანსასაზღვრო დაბინძურებას უკავშირდება და სამხრეთ, სამხრეთ-დასავლეთიდან უდაბნოს მტვრის მასების მცირედ გავრცელებით არის განპირობებული.

„საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს სსიპ გარემოს ეროვნული სააგენტო აგრძელებს ატმოსფერული ჰაერის ხარისხის უწყვეტ მონიტორინგს ავტომატური სადგურების საშუალებით.

ნებისმიერ დაინტერესებულ პირს შესაძლებლობა აქვს გაეცნოს ინფორმაციას ჰაერის ხარისხის მდგომარეობის შესახებ და ასევე მიიღოს ჯანდაცვითი რეკომენდაციები ატმოსფერული ჰაერის ხარისხის პორტალზე “რეკომენდაციების” ველში“, – ნათქვამია განცხადებაში.

„კათოლიკების მარიამობა რომ ვნახე, ქორწილი მეგონა, თეთრები ეცვათ – ჩვენი ეკლესია, მამაოები, არიან ყველანი მუქები – რატომ გვაქვს ეს სიმძიმე ეკლესიაში?“-ნანა ჟორჟოლიანი

0
„კათოლიკების მარიამობა რომ ვნახე, ქორწილი მეგონა, თეთრები ეცვათ - ჩვენი ეკლესია, მამაოები, არიან ყველანი მუქები - რატომ გვაქვს ეს სიმძიმე ეკლესიაში?“-ნანა ჟორჟოლიანი
#image_title

მე ნანახი მაქვს მონაზვნის აღკვეცა რამდენჯერმე და ძაან რთულია ამის ყურება, ანუ რომ უყურებ ამ პროცესს თვითონ, – ამის შესახებ ოპოზიციონერმა ჟურნალისტმა, ნანუკა ჟორჟოლიანმა, დოროთე ყურაშვილთან ინტერვიუს დროს განაცხადა.

ის მიიჩნევს, რომ მართლმადიდებელი ეკლესია და სასულიერო პირები “მუქები, ანუ შავები” არიან და ინტერესდება, რატომ აქვს ეს სიმძიმე მართლმადიდებლურ ეკლესიას კათოლიკურისგან განსხვავებით.

“ჩვენი ეს ეკლესია, მამაოები, არიან ყველქნი მუქები, ანუ – შავები, ჯიპებიც კი შავები უყვართ. კათოლიკურშიც ნამყოფი ვარ, მე კათოლიკების მარიამობა რომ ვნახე, ქორწილი მეგონა, ისე ზეიმობდნენ, თეთრები ეცვათ. სულ მქონდა ეს შეკითხვა და ბარემ, ვისარგებლებ: რატომ ვართ ასეთი? ფეხზე დგომა – დაჯდომა არ შეიძლება, იქ შეიძლება, ანუ რატომ გვაქვს ეს სიმძიმე ეკლესიაში თქვენი აზრით? იმიტომ რომ თანამედროვედ რაღაცა პროგრესი არ მოხდა თუ რატომ? არ მჯერა, რომ ღმერთი ამას ჩვენგან ითხოვს,” – განაცხადა ნანუკა ჟორჟოლიანმა.

გადმოწერე აპლიკაცია „შენი ექიმი“ – პირველი ქართული სამედიცინო პლატფორმა!

მიიღე სანდო და აქტუალური ინფორმაცია ჯანმრთელობის შესახებ – საქართველოდან და მთელი მსოფლიოდან.

ვიდეო – „გინდა, როზმარინი თვითონ გაამრავლო?“

0
ვიდეო - „გინდა, როზმარინი თვითონ გაამრავლო?“
#image_title

„გინდა, როზმარინი თვითონ გაამრავლო?“

  • ავიღე ჯანმრთელი ტოტი — 10–12 სმ.
  • ქვედა ფოთლები მოვაცილე.
  • ჩავდე წყალში ან ტორფიან ნიადაგში.
  • მოვაფარე პოლიეთილენი, რომ ტენიანობა შეინარჩუნოს.
  • დავდე თბილ და ნათელ ადგილას.

გადმოწერე აპლიკაცია „შენი ექიმი“ – პირველი ქართული სამედიცინო პლატფორმა!

მიიღე სანდო და აქტუალური ინფორმაცია ჯანმრთელობის შესახებ – საქართველოდან და მთელი მსოფლიოდან.

ქარგვა, ქსოვა, ფერებისა და ორნამენტების ენა – აჭარის მთებში შემორჩენილი უძველესი ტრადიცია და ხელსაქმე, რომელიც აჭარელმა ქალებმა შემოინახეს.

0
ქარგვა, ქსოვა, ფერებისა და ორნამენტების ენა - აჭარის მთებში შემორჩენილი უძველესი ტრადიცია და ხელსაქმე, რომელიც აჭარელმა ქალებმა შემოინახეს.
#image_title

ქარგვა, ქსოვა, ფერებისა და ორნამენტების ენა –

აჭარის მთებში შემორჩენილი უძველესი ტრადიცია და ხელსაქმე, რომელიც აჭარელმა ქალებმა შემოინახეს.

გადმოწერე აპლიკაცია „შენი ექიმი“ – პირველი ქართული სამედიცინო პლატფორმა!

მიიღე სანდო და აქტუალური ინფორმაცია ჯანმრთელობის შესახებ – საქართველოდან და მთელი მსოფლიოდან.

ფერების ფსიქოლოგია: „მითხარი, რომელი ფერი გიყვარს და გეტყვი, ვინ ხარ შენ!“

0
ფერების ფსიქოლოგია: „მითხარი, რომელი ფერი გიყვარს და გეტყვი, ვინ ხარ შენ!“
#image_title

მეცნიერების შედარებით ახალი დისციპლინა – ფერების ფსიქოლოგია, რომელიც ესთეტიკის, ნეირომეცნიერების, კულტურისა და თავად ფსიქოლოგიის დარგებს აერთიანებს, ერთი მხრივ, ფერების პერსონალურ აღქმასა და ემოციონალურ ტიპოლოგიას, მეორე მხრივ, მათ გავლენას იკვლევს ადამიანის ყოველდღიურ ცხოვრებაზე, მის ქცევასა და მოტივაციაზე, რადგან როგორც აღმოჩნდა, ფერები მნიშვნელოვნად განსაზღვრავენ ადამიანის გრძნობებისა და ემოციების, მეხსიერებისა და ინტუიციის ფორმირებას.

მეტიც, ფსიქოლოგები დარწმუნებული არიან, რომ ფერის ინტენსივობა უშუალოდ ზემოქმედებს ადამიანის განწყობასა და ფიზიოლოგიურ მდგომარეობაზე, კონცენტრაციისა და გადაწყვეტილების მიღების უნარზე, რადგან ზოგი ფერი ამშვიდებს და ახალისებს, ზოგი კი, პირიქით, შფოთსა და აგრესიას იწვევს.

 

ფერების ინდივიდუალური აღქმა

ფერი, რომელიც აზრისა და ემოციის გამოხატვის ერთ-ერთი საშუალებაა, სინამდვილეში არა მეტაფიზიკური ფორმა, არამედ ტვინის მიერ აღქმული და ინტერპრეტირებული  ელექტრომაგნიტური ტალღაა, როცა სინათლე კონკრეტულ მანძილზე აირეკლება საგნიდან, ადამიანის ტვინი კი, ამ ინფორმაციას ემოციურ ტონად – სიმშვიდის, სითბოს, სიცივის ან საფრთხის იმპულსად “თარგმნის” და გარკვეულ ფერს ანიჭებს. კვლევების თანახმად, ფერი პირველ რიგში ლიმბურ სისტემაზე – ტვინის იმ ნაწილზე ზემოქმედებს, რომელიც ემოციებს, ინსტინქტებს აკონტროლებს და სწორედ ამიტომაა, რომ ტანსაცმლის ან ინტერიერის ფერის შეცვლისას გაუცნობიერებლად იცვლება ადამიანის განწყობაც.

არანაკლებ მნიშვნელოვანია ფერის ინდივიდუალური აღქმა, რადგან ყველა ადამიანს ფერის საკუთარი ასოციაცია აქვს, რომელიც მეტწილად  ბავშვობის გამოცდილებისა და ჩვეული გარემოს წყალობით ყალიბდება. მაგალითად, ინტერიერის ფერი ბავშვობიდან, ზოგჯერ უსაფრთხოებასა და მყუდროებასთან, ზოგჯერ კი, შიშსა და დათრგუნვასთან ასოცირდება, იმის გათვალისწინებით, თუ როგორ დაილექა წარსული ადამიანის მეხსიერებაში.

ფერების სიმბოლური დატვირთვა

ფერმა, როგორც სიმბოლურმა ნიშანმა მრავალგზის ტრანსფორმაცია განიცადა საუკუნეების მანძილზე და განსხვავებული მნიშვნელობით ჩამოყალიბდა სხვადასხვა კულტურაში. მაგალითად, თეთრი ფერი, რომელიც დასავლურ სამყაროში უმანკოებას, სიწმინდეს განასახიერებს და საქორწინო ფერად ითვლება, აღმოსავლეთის ქვეყნებში, მათ შორის ინდოეთსა და ჩინეთში მწუხარებასა და გლოვასთან ასოცირდება. განსხვავებული დატვირთვა აქვს შავ ფერსაც, რომელიც დასავლეთში სიკვდილის სიმბოლოა, აფრიკული ტომები კი, ენერგიის, სიცოცხლის განსახიერებად მიიჩნევენ.

 

ფერების თერაპია

ფერების თერაპია (ანუ ქრომოთერაპია), რომელიც თეორიულ ფსიქოლოგიასა და სამკურნალო პრაქტიკას აერთიანებს, მეტწილად ემოციური ბალანსის აღსადგენად და სტრესის შესამცირებლად, შფოთვისა და დეპრესიის შესამსუბუქებლად იყენებს ფერებს. მართალია, ადამიანებმა უძველეს დროშიც კარგად იცოდნენ ფერების სამკურნალო თვისებების შესახებ, მაგრამ დღეს მათი ცოდნა ფსიქოლოგიური და ნეირომეცნიერული კვლევებითაა გამყარებული, რაც ფერების თერაპიის ბევრად ეფექტურად გამოყენების საშუალებას იძლევა.

როგორც აღმოჩნდა, ყველა ფერს თავისი ენერგეტიკული ვიბრაცია აქვს, რომელიც ფიზიკურად და ფსიქოლოგიურად ზემოქმედებს ადამიანზე. მაგალითად, ლურჯი ფერი ღრმად სუნთქვასა და ნერვული სისტემის მოდუნებას, ნარინჯისფერი კი, ენერგიის აღდგენასა და სოციალური აქტივობის გაძლიერებას უწყობს ხელს. თუმცა, სასურველი შედეგის მისაღწევად გასათვალისწინებელია ფერთა ინტენსივობა, მათი კომბინაცია და გამოყენების ხანგრძლივობა, რადგან ადამიანები, რომლებიც ინდივიდუალურად აღიქვამენ ფერებს, ზემოქმედებასაც განსხვავებულად განიცდიან და ის, რაც ერთს ამშვიდებს, შესაძლოა მეორე აღაგზნოს და გააღიზიანოს.

ფერები, როგორც ხასიათის განმსაზღვრელი

ბევრი თვლის, რომ საყვარელ ფერს მხოლოდ გემოვნებისა და ესთეტიკური ხიბლის წყალობით ირჩევს და წარმოდგენა არ აქვს, რომ გაუცნობიერებლად სწორედ იმ ფერს ანიჭებს უპირატესობას, რომელიც იდეალურად ერგება მის შინაგან სამყაროს, ემოციურ რიტმსა და პიროვნულ თვისებებს. ფსიქოლოგიურმა კვლევებმა დაადასტურა, რომ ფერები ერთი მხრივ, ადამიანის გრძნობების ინტენსივობას და ხასიათის სტრუქტურას განსაზღვრავენ, მეორე მხრივ კი, საზოგადოების წინაშე წარდგენასა და საკუთარი თავის გაცნობაში ეხმარებიან.

 

ფერები სამოსსა და ინტერიერში

სამოსის ფერი ადამიანის განწყობასა და ენერგიაზე, სოციალურ როლსა და კომუნიკაციის ფორმაზე მიანიშნებს, რადგან ერთი მხრივ, მის ემოციურ მდგომარეობას გადმოსცემს, მეორე მხრივ კი, გარშემომყოფთა აზრის ფორმირებას უწყობს ხელს, ფერები ინტერიერში კი, არა მხოლოდ კომფორტისა და პოზიტიური განწყობის შექმნაზე, არამედ ყურადღების გამახვილების, კონცენტრირების უნარის გაძლიერებასა და პროდუქტიულობის გაზრდაზეც ზრუნავენ.

 

ფერების მნიშვნელობა

ფერები ერთგვარი არავერბალური კომუნიკაციის ფორმა, ადამიანის “სულის სარკე” და მისი “ემოციების ენაა”, რომლითაც უსიტყვოდ ესაუბრება სამყაროს, რადგან როცა კონკრეტული ფერის ტანსაცმელს ან ინტერიერს ირჩევს, გაუცნობიერებლად გადმოსცემს საკუთარ ემოციურ მდგომარეობას.

წითელი

წითელი – სიცოცხლის და მოქმედების, ძალის და ენერგიის, ვნების და ჟინის ფერია, რომელიც აღმოსავლურ კულტურაში სიმდიდრესა და ბედნიერებას განასახიერებს, დასავლურ სამყაროში კი, მეტწილად ვნებას და სიყვარულს, ზოგჯერ აგრესიას და საფრთხეს სიმბოლიზირებს. წითელი ფერი აძლიერებს გულისცემას და აუმჯობესებს სისხლის მიმოქცევას, ზრდის ადრენალინის დონეს, სტიმულირებს ფიზიკურ აქტივობას და სწორედ ამიტომ გამოიყენება ინტენსიურად სპორტული ბრენდების რეკლამაში.

წითელს მეტწილად ენერგიული და მიზანდასახული, თამამი და აქტიური, თუმცა ემოციური და იმპულსური ადამიანები ირჩევენ, რომლებიც ყოველთვის სწრაფად, გადადების გარეშე მოქმედებენ და არასდროს ერიდებიან კონკურენციას, რადგან მუდმივად საკუთარი შესაძლებლობების და ლიდერული თვისებების დემონსტრირებას ცდილობენ.  წითელი ფერის სამოსი გამბედაობასთან, თავდაჯერებულობასა და დომინირების სურვილთან ასოცირდება, მისი მფლობელი კი, სწრაფად იქცევს გარშემომყოფთა ყურადღებას და მოიპოვებს პატივისცემას, რადგან აქტიურ და მიზანდასახულ ადამიანად იდენტიფიცირდება. მართალია, წითელი – თბილი ფერია, მაგრამ ინტერიერში მისი გამოყენება მაინც მცირე აქცენტებითაა რეკომენდირებული, რადგან მოჭარბებული წითელი მხოლოდ აგზნებას და აგრესიას, სტრესსა და შფოთს იწვევს.

ლურჯი

ლურჯი, რომელიც პირველ რიგში ცისა და ზღვის ფერია, ქრისტიანულ კულტურაში სიწმინდესთან, მარადიულობასთან ასოცირდება და ღვთისმშობლის ფერად ითვლება. დასავლურ სამყაროში ლურჯი შინაგან სიმშვიდეს, ნდობას და ერთგულებას განასახიერებს, ამიტომ ხშირად გამოიყენება საფინანსო და სამედიცინო დაწესებულებების ლოგოებზე. ლურჯი ფერი ხელს უწყობს ნერვული სისტემის დამშვიდებას და შფოთვის შემცირებას, აუმჯობესებს მეტყველების და აზროვნების უნარს.

ლურჯს მშვიდი, სანდო და ინტროსპექტული ხასიათის – საკუთარი შინაგანი სამყაროს, გრძნობებისა და ფიქრების გააზრებისკენ მიდრეკილი ადამიანები ირჩევენ, რომლებიც სტაბილურობას და პროფესიონალიზმს აფასებენ, ყოველთვის მკაცრად იცავენ წესრიგს და საკუთარი თავისთვის დადგენილ წესებს. “ლურჯები” ერთგულებით და პრინციპულობით, ლოგიკური და სიღრმისეული აზროვნებით გამოირჩევიან, მოსწონთ რუტინული სამუშაო და ვერ ეგუებიან ქაოსს, უყვართ ყველა წვრილმანის წინასწარ გათვლა და დაგეგმვა. ლურჯი ფერის სამოსი მეტწილად სტაბილურობასა და პასუხისმგებლობასთან, მორალურ სიმტკიცესა და ძლიერ ნებისყოფასთან ასოცირდება, ამიტომ განსაკუთრებული პოპულარობით სარგებლობს ბიზნესის სფეროში, მით უფრო, რომ მუქი ლურჯი ავტორიტეტს მატებს ადამიანს, ღია ტონები კი, მის მშვიდ ხასიათსა და კომუნიკაბელურობაზე მიანიშნებენ.

მწვანე

მწვანე – ბუნების და სიცოცხლის, ბალანსის და ჰარმონიის ფერია, რომელიც ზრდასთან, განვითარებასა და განახლებასთან ასოცირდება. უძველეს კულტურებში მწვანე ფერი ნაყოფიერებას და სამკურნალო ენერგიას განასახიერებდა, ეკოლოგიურ სიმბოლიკაში კი, ბალანსის, ბუნებასთან კავშირისა და სიცოცხლის გაგრძელების სიმბოლოა.

მწვანე ფერს მშვიდი და გაწონასწორებული, ჰუმანური და ემპათიური ადამიანები ირჩევენ, რომლებიც პირველ რიგში, საკუთარ თავში ეძებენ ჰარმონიას, აფასებენ გულწრფელობას, სანდო ადამიანებს და საიმედო ურთიერთობას, რადგან ზედმეტად ფრთხილები, დამთმობები არიან და დიდხანს ორჭოფობენ გადაწყვეტილების მიღებისას. მწვანე ფერის სამოსი ადამიანის მშვიდ ხასიათს, ბუნებრივობასა და კეთილგანწყობას გამოხატავს. მუქი მწვანე მის სერიოზულობას და სანდოობას, ღია ტონები კი, ოპტიმიზმსა და ახალგაზრდულ შემართებას უსვამს ხაზს. მწვანე ფერი, რომელიც პირველ რიგში, ბუნებასა და ჰარმონიასთან ასოცირდება, ამცირებს დაძაბულობას და აგრესიას, აღადგენს ენერგეტიკულ ბალანსს და აძლიერებს კონცენტრაციის უნარს, ამიტომ რეკომენდებულია ინტერიერში მწვანე ელემენტების შეტანა და მცენარეებით გაფორმება.

ყვითელი

ყვითელი – მზის ფერია, ამიტომ სინათლესთან და სიხარულთან, ოპტიმიზმთან და  ენთუზიაზმთან ასოცირდება. ძველ ეგვიპტეში სწორედ ყვითელი ითვლებოდა ღვთაებრივი ენერგიის ფერად, თანამედროვე იაპონიაში კი, კეთილშობილებას და ღირსებას განასახიერებს. ყვითელი ფერი ტვინის მარცხენა ნახევარსფეროს მუშაობას სტიმულირებს, რითაც შემოქმედებით პროცესს და ლოგიკურად აზროვნების უნარს ააქტიურებს, თუმცა ინტენსიური ყვითელი ხშირად ნერვიულობის, დაძაბულობის და შფოთვის მიზეზი ხდება. ყვითელი ოპტიმისტი და შემოქმედებითი, კომუნიკაბელური და სიცოცხლისმოყვარე ექსტრავერტების ფერია, რომლებიც გარე სამყაროსთან და ადამიანებთან ურთიერთობით იმუხტებიან დადებითი ენერგიით, რადგან მხოლოდ საუკეთესოს ხედავენ გარშემომყოფებში. ჩვეულებრივ, “ყვითლები” სწრაფად აზროვნებენ და აქტიურად ინტერესდებიან ინოვაციებით ნებისმიერ სფეროში, თუმცა მოუსვენრები, თავქარიანები და ზედაპირულები არიან, რაც ხელს უშლით სწორი გადაწყვეტილების მიღებაში.

ყვითელი ფერის სამოსი, რომელსაც მეტწილად ოპტიმისტი და გულღია ადამიანები ირჩევენ, სწრაფად იქცევს გარშემომყოფთა ყურადღებას, ხელს უწყობს კომუნიკაციას, პოზიტიური და მეგობრული გარემოს შექმნას, თუმცა ჭარბად გამოყენება მისი მფლობელის თავქარიანობასა და არასერიოზულობაზე მიანიშნებს. ინტერიერში ყვითელი ფერი, რომელიც სინათლეს, პოზიტიურობას მატებს სივრცეს, ინტელექტსა და ინსპირაციას სტიმულირებს, თუმცა მხოლოდ ზომიერად, რადგან ინტენსიური ყვითელი მხოლოდ აღაგზნებს და დისკომფორტის, დაუკმაყოფილებლობის გრძნობას იწვევს.

შავი

შავ ფერს ყოველთვის ორმაგი მნიშვნელობა ჰქონდა, რადგან ერთი მხრივ, მისტიკას და მაგიას, სიკვდილსა და სიბნელეს განასახიერებდა, მეორე მხრივ კი, სტაბილურობასა და ძალაუფლებასთან, ტრანსფორმაციასა და აღორძინებასთან ასოცირდებოდა. მეტიც, აღმოსავლეთში შავი ფერი სულიერ გარდასახვას სიმბოლიზირებს, დასავლურ კულტურაში კი, ერთდროულად გამოხატავს დარდს და მწუხარებას, სიძლიერეს და ავტორიტეტს, ტოტალურ კონტროლსა და ავისმომასწავებელ იდუმალებას.

შავს, რომელიც ნაცრისფერთან ერთად ყველაზე ელეგანტურ ფერად ითვლება, მეტწილად ინტელექტუალები, თავისუფალი და დამოუკიდებელი ინტროვერტები ირჩევენ, ვისზე გავლენის მოხდენა პრაქტიკულად შეუძლებელია. მართალია, “შავებს”, რომლებიც დიდად აფასებენ პირად სივრცეს, ყოველთვის კარგად გამოსდით თვითკონტროლი და საიდუმლოს შენახვა, მაგრამ გარეგნული სიმკაცრის მიუხედავად საოცრად მგრძნობიარე და ემოციურები არიან. შავი სამოსით ადამიანები არა მხოლოდ მორალური სიმტკიცის და თვითრწმენის დემონსტრირებას ცდილობენ, არამედ თვითონაც ყველასგან დისტანცირებენ და სხვებისგანაც ანალოგიურს მოითხოვენ. ინტერიერში შავი ფერის გამოყენება ნაკლებადაა რეკომენდირებული, რადგან არა მხოლოდ ვიზუალურად ამცირებს სივრცეს, არამედ დამთრგუნველ, პირქუშ გარემოს ქმნის, მისი გამოყენება მხოლოდ ფრაგმენტულად, ფონად შეიძლება სხვა ფერების აქცენტირებისთვის.

თეთრი

თეთრი – სიწმინდის, სიმშვიდის და სიცხადის ფერია, რომელიც დასავლურ კულტურაში უმანკოებას, ახალ საწყისს განასახიერებს და საქორწინო ცერემონიის დროს გამოიყენება, აღმოსავლეთში კი, სულის განწმენდის, გარდამავალი მდგომარეობის სიმბოლოდ ითვლება და მეტწილად სამგლოვიარო რიტუალებში ჭარბობს. თეთრ ფერს მშვიდი და გაწონასწორებული, მშვიდობისმოყვარე იდეალისტები ანიჭებენ უპირატესობას, რომლებიც დიდად აფასებენ სტაბილურობას და წესრიგს, სამართლიანობასა და პატიოსნებას, რადგან არც თვითონ უყვართ ტყუილები, არც სხვას პატიობენ სიცრუეს, ყველა წვრილმანში “დიდ აზრს” ეძებენ და გულწრფელად ეხმარებიან ადამიანებს, თუმცა, ზოგჯერ ზედმეტად თვითკრიტიკულები არიან, რითაც პირველ რიგში საკუთარ თავს აყენებენ ზიანს.

თეთრ სამოსს, რომელიც უმანკოებას, ზოგჯერ მიამიტობას გამოხატავს, მეტწილად  გულწრფელი და გულღია ადამიანები ირგებენ, რომლებიც საკუთარი დისკომფორტის ხარჯზე ცდილობენ სხვებისთვის კომფორტის შექმნას. ინტერიერში თეთრი ფერი ვიზუალურად ზრდის სივრცეს და იდეალურად ერგება მინიმალისტურ სტილს, ამშვიდებს აგზნებულ გონებას და აღადგენს სულიერ წონასწორობას.

იასამნისფერი

იასამნისფერი – სიბრძნის, გონებაგამჭრიახობისა და ინტუიციის ფერია, რომელიც უძველეს დროში მონარქიის სიმბოლოდ ითვლებოდა, რადგან ძალაუფლებას, ავტორიტეტსა და სულიერ განსწავლულობას განასახიერებდა. იასამნისფერს მეტწილად კარგი ინტუიციისა და ლოგიკური აზროვნების, ემპათიური ადამიანები ირჩევენ, რომლებიც ყველა წვრილმანს გულდასმით იკვლევენ და ნაკლებად იზიარებენ ზედაპირულ ურთიერთობას. აღსანიშნავია, რომ იასამნისფერი – “წითელ ენერგიას” და “ლურჯ სიმშვიდეს” აერთიანებს, ამიტომ ამ ფერის მოყვარულებს მუდმივად ბალანსირება უწევთ ორ განზომილებას შორის.

იასამნისფერი სამოსი ადამიანის ინდივიდუალობას და ორიგინალურობას გამოხატავს, ამიტომ მეტწილად დახვეწილი გემოვნების ინტელექტუალები ირჩევენ. მუქი იასამნისფერი ადამიანის სერიოზულობასა და პასუხისმგებლობაზე, ღია ტონები კი, მის შემოქმედებით ბუნებასა და მდიდარ წარმოსახვაზე მიანიშნებენ. ინტერიერში იასამნისფერს, რომელსაც სტრესის შემსუბუქება და სულიერი ჰარმონიის აღდგენა შეუძლია, მეტწილად შემოქმედებითი გარემოს შესაქმნელად იყენებენ, რადგან აძლიერებს შთაგონებას და ხელს უწყობს გონებრივ მუშაობას.

ვარდისფერი

ვარდისფერი – სითბოს და სიხარულის, სიკეთისა და თანაგრძნობის ფერია, რომელიც დასავლურ კულტურაში სიყვარულსა და რომანტიზმს განასახიერებს, აღმოსავლეთში კი, ახალგაზრდობისა და სიცოცხლის სიმბოლოდ ითვლება. ჩვეულებრივ, ვარდისფერს მორცხვი და მორიდებული, კეთილი და გულისხმიერი, სენტიმენტალურად განწყობილი რომანტიკოსები ანიჭებენ უპირატესობას, რომლებიც ბავშვური გულწრფელობით, ოპტიმიზმით გამოირჩევიან და ყოველთვის მთელი გულით ზრუნავენ სხვებზე. რომანტიკოსი “ვარდისფერებისთვის” სიყვარული არა უბრალოდ გრძნობა, არამედ ცხოვრების სტილია, ამიტომ მაქსიმალურად ერიდებიან კონფლიქტებს, მით უფრო, რომ ზედმეტად მგრძნობიარეები არიან და ადვილად კარგავენ თვითკონტროლს, როცა რეალობა არ ამართლებს მათ მოლოდინს. აღსანიშნავია, რომ ვარდისფერი – “წითელ ვნებას” და “თეთრ უმანკოებას” აერთიანებს, ამიტომ ამ ფერის მოყვარულებს მუდმივი ბრძოლა აქვთ საკუთარ თავთან, თუმცა ასაკის მატებასთან ერთად, რადიკალურად იცვლებიან და თუ ახალგაზრდობაში რომანტიკოსები და მეოცნებეები იყვნენ, ასაკოვნები ბევრად პრაგმატულები და გაწონასწორებულები ხდებიან.

ვარდისფერი სამოსი, რომელსაც მეტწილად სუსტი სქესის წარმომადგენლები ირჩევენ, მათ სინაზესა და ქალურობას უსვამს ხაზს, თუმცა გარდერობის განახლებისას სიფრთხილის გამოჩენაა საჭირო, რადგან მოჭარბებული ვარდისფერი პრიმიტიულ, ზედმეტად ბავშვურ, ზოგჯერ ვულგარულ იერს იძენს. ინტერიერში ვარდისფერს დამამშვიდებელი ეფექტი აქვს, ამიტომ ხშირად გამოიყენება მყუდრო, კომფორტული გარემოს შესაქმნელად და სტრესის შესამცირებლად.

ნაცრისფერი

ნაცრისფერი – ერთ-ერთი ყველაზე საინტერესო, ერთგვარი “გარდამავალი” ფერია, რადგან არც თეთრია, არც შავი, ან პირიქით, ორივე ფერს აერთიანებს და სწორედ ამგვარი ორაზროვნების გამო ითვლება ერთი მხრივ, ნეიტრალურობის და გულგრილობის, მეორე მხრივ, ბალანსისა და სტაბილურობის ფერად. ნაცრისფერის მოყვარულები მეტწილად მშვიდი და სერიოზული, სანდო და საიმედო პროფესიონალები, მოწიფული და გაწონასწორებული ადამიანები არიან დისციპლინისა და თვითკონტროლის უნარით, რომლებიც არასდროს ამჟღავნებენ საკუთარ ემოციებს და თავგამოდებით იცავენ პირად სივრცეს. “ნაცრისფერები” დიდად აფასებენ გონიერებას და პრაქტიკულობას, არ მოსწონთ ხმაურიანი თავყრილობები და ყოველთვის ერიდებიან ზედმეტ ყურადღებას, რადგან მათი გარეგნული გულგრილობა სინამდვილეში, ქრონიკული დაღლის და ემოციური გამოფიტვის შედეგია.

აღსანიშნავია, რომ მუქი ნაცრისფერის მოყვარულები მეტწილად მშვიდი და დაკვირვებული, ლოგიკურად მოაზროვნე ადამიანები არიან, რომელთაც თავსატეხების ამოხსნა და ყველაფრის სტრუქტურულად გამართვა უყვართ, მაშინ როცა ღია ფერის ტონებს მეტწილად ინერტული და ინდეფერენტული, ემოციურად ცივი და გულგრილი, რუტინისადმი მიდრეკილი ადამიანები ირჩევენ, რომლებიც მაქსიმალურად ცდილობენ საკუთარი სამყაროს გარე ქაოსისგან დაცვას და სულიერი წონასწორობის შენარჩუნებას.

ნარინჯისფერი

ნარინჯისფერი, რომელიც “წითელ ჟინსა და ვნებას” აერთიანებს “ყვითელ სიხარულსა და ოპტიმიზმთან”, ერთ-ერთი ყველაზე ენერგიული და ინტენსიური ფერია, რადგან სიხარულსა და თავისუფლებასთან, კომუნიკაბელურობასა და სპონტანურობასთან ასოცირდება.

ნარინჯისფერის მოყვარულები უშუალო და ექსპრესიული, იმპულსური და ემოციური, თუმცა გულღია და გულწრფელი, ენთუზიაზმით სავსე ოპტიმისტები არიან, რომელთაც ძალიან უყვართ ყურადღების ცენტრში ყოფნა, სარისკო თავგადასავლებში ჩაბმა და ყველა სიახლის მოსინჯვა. ამასთანავე, ჰაერივით სჭირდებათ ადამიანებთან ურთიერთობა, რადგან ძალიან განიცდიან უყურადღებობას და მიტოვებულად გრძნობენ თავს. ნარინჯისფერი სამოსი ადამიანის კეთილგანწყობასა და კომუნიკაბელურობაზე, მის სითამამესა და უკომპლექსობაზე მიანიშნებს, ინტერიერში კი ნარინჯისფერი თბილ და კომფორტულ, გემრიელ და მადის აღმძვრელ გარემოს ქმნის, ამიტომ ხშირად იყენებენ რესტორნებსა და კაფეებში.

ყავისფერი

ყავისფერი – ბუნებისა და მიწის ფერია, ამიტომ პირველ რიგში, პრაქტიკულობასა და პრაგმატულობასთან, უსაფრთხოებასა და კომფორტთან ასოცირდება. ყავისფერს მეტწილად საიმედო და პასუხისმგებელი ადამიანები ირჩევენ, ვისთანაც ყოველთვის კომფორტულია ურთიერთობა, რადგან ერთგული და გულწრფელი მეგობრები არიან. “ყავისფრებს” ძალიან უყვართ კომფორტი და ოჯახური მყუდროება, თუმცა უფრთხიან ცვლილებებს და სიახლეებს, რადგან “ჯიუტი” კონსერვატორები არიან და ყოველთვის “კბილებით იცავენ” ძველ ტრადიციებს. ამასთანავე, არასდროს კარგავენ რეალობის შეგრძნებას, არ უყვართ მოვლენების დრამატიზირება და ყოველთვის მყარად დგანან ფეხზე.

ყავისფერი სამოსი ადამიანის პუნქტუალურობაზე, მის პასუხისმგებლობასა და სანდოობაზე, ბუნებრივობასა და შინაგან ელეგანტურობაზე მიანიშნებს, ინტერიერში კი, მეტწილად მშვიდი, მყუდრო გარემოს შესაქმნელად გამოიყენება, თუმცა მხოლოდ ზომიერად, რადგან მოჭარბებული ყავისფერი სტატიკურობის და სტაგნაციის შეგრძნებას იწვევს.

 

სეს-მა მეცხოველეობის და მეფრინველეობის ფერმები შეამოწმა, მათ შორის აფლატოქსინზეც – შედეგები

0
სეს-მა მეცხოველეობის და მეფრინველეობის ფერმები შეამოწმა, მათ შორის აფლატოქსინზეც - შედეგები
#image_title

სურსათის ეროვნული სააგენტოს ვეტერინარიის დეპარტამენტმა, კონტროლის სახელმწიფო პროგრამის ფარგლებში, მიმდინარე წელს, მეცხოველეობისა და მეფრინველეობის ფერმებში 193 ინსპექტირება განახორციელა;

შემოწმდა ცხოველის საკვების 9 მწარმოებელი. როგორც სააგენტო იტყობინება, შემოწმების პროცესში შეუსაბამობები არ გამოვლენილა.

სეს-ის ცნობით, ინსპექტირების გარდა, მიმდინარეობს ცხოველის საკვების მონიტორინგი სხვადასხვა მაჩვენებელზე. როგორც სააგენტო იტყობინება, ვეტერინარული პრეპარატების, სხვა დამაბინძურებლების და მათი ნარჩენების გამოვლენის მიზნით, აღებულია 95 ნიმუში. არც ერთ მათგანში შეუსაბამობა არ აღინიშნა.

რაც შეეხება აფლატოქსინ B1-ის კვლევას, რომელიც 2025 წლიდან, კონტროლის სახელმწიფო პროგრამით დაიგეგმა, აღებული 60 ნიმუშიდან 1 დარღვევა გამოვლინდა. როგორც bm.ge-ის სურსათის ეროვნულ სააგენტოში განუცხადეს, აღნიშნული დარღვევა წვრილ ფერმერთან ცხოველის საკვებში გამოვლინდა.

“გარდა ზემოაღნიშნულისა, წარმოების პროცესის გამჭვირვალობის და რისკების ეფექტიან მართვის მიზნით, ცხოველის საკვების საწარმოებში მიმდინარეობს ხარისხის მართვის სისტემების დანერგვა. 2025 წელს, საფრთხის ანალიზისა და კრიტიკული საკონტროლო წერტილების (HACCP) სისტემის აუდიტი 5 საწარმოში ჩატარდა”, – წერია სურსათის ეროვნული სააგენტოს პრესრელიზში.

აღსანიშნავია, რომ, ამ ეტაპზე, რეგისტრირებულია 13 ცხოველის საკვების საწარმო და 233 პირველადი წარმოების ობიექტი – ფერმა.

გადმოწერე აპლიკაცია „შენი ექიმი“ – პირველი ქართული სამედიცინო პლატფორმა!

მიიღე სანდო და აქტუალური ინფორმაცია ჯანმრთელობის შესახებ – საქართველოდან და მთელი მსოფლიოდან.

მილიონობით მოქალაქეს მზის ენერგიას ყოველდღიურად უფასოდ შესთავაზებენ

0
მილიონობით მოქალაქეს მზის ენერგიას ყოველდღიურად უფასოდ შესთავაზებენ
#image_title

ავსტრალიის ხელისუფლება გეგმავს 2026 წლიდან ახალი ინიციატივის ამოქმედებას, რომლის მიხედვითაც ოჯახებს, მათ შორის იმათაც, ვისაც მზის პანელები არ გააჩნიათ, დღის განმავლობაში გარკვეული დროით — მინიმუმ სამი საათით — უფასო მზის ენერგიით მოამარაგებს.
ინიციატივის შესახებ ქვეყნის ენერგეტიკის მინისტრმა, კრის ბოუენმა, განაცხადა. ☀️

📋 პროგრამა, სახელწოდებით Solar Sharer, თავდაპირველად მხოლოდ რამდენიმე შტატში ამოქმედდება, ხოლო წარმატების შემთხვევაში მთელ ავსტრალიას მოიცავს.
პროექტის მიზანია, მოქალაქეებმა ელექტროენერგიის მოხმარება გადაიტანონ იმ საათებში, როცა მზის გენერაცია პიკს აღწევს — ძირითადად შუადღის პერიოდში.

ბოუენის თქმით, პროგრამით სარგებლობა ყველასთვის ხელმისაწვდომი იქნება — იქნება ეს საკუთარი სახლის მფლობელი თუ ქირით მცხოვრები ოჯახი.
👉 ვინც შეძლებს დღის მონაკვეთში ტექნიკის გამოყენებას, მაგალითად, რეცხვის ან ელექტრომობილის დამუხტვის პროცესის გადატანას, ის პირდაპირ ფინანსურ სარგებელს მიიღებს.
გარდა ამისა, ენერგოსისტემაც უფრო დაბალ ფასად იმუშავებს, რაც ელექტროენერგიის საერთო ღირებულების შემცირებას შეუწყობს ხელს. ⚡

ავსტრალია უკვე გამოირჩევა მზის ენერგიის ფართო გამოყენებით — დაახლოებით 4 მილიონი ოჯახი სახურავზე დამონტაჟებულ პანელებს ფლობს.
ზაფხულში, განსაკუთრებით შუადღისას, მზის გენერაცია იმდენად იზრდება, რომ ზოგჯერ ელექტროენერგიის ფასი ნულზე დაბლა ეცემა, მაშინ როცა მოხმარების პიკი საღამოს საათებში ფიქსირდება, რაც ქსელის გადატვირთვას იწვევს.

ენერგეტიკის მინისტრმა გაიხსენა, რომ 2022 წელს ქვეყანამ მიზნად დაისახა, 2030 წლისთვის ელექტროენერგიის 82% განახლებადი წყაროებიდან მიიღოს.

🟢 „Solar Sharer“-ის მონაწილეებს უფასო ენერგიით სარგებლობა მხოლოდ იმ შემთხვევაში შეეძლებათ, თუ ისინი დაამონტაჟებენ ჭკვიან მრიცხველებს და დღის განმავლობაში გაზრდიან მოხმარებას — მაგალითად, ელექტრომობილების დატენვით ან საოჯახო ტექნიკის გამოყენებით.

ეს ინიციატივა ავსტრალიის მთავრობის ხედვის ნაწილია, რომლის მიზანიც არის ენერგიის უფრო გონივრული გამოყენება, ქსელის დაბალანსება და მოქალაქეებისთვის ხარჯების შემცირება. 🌞

საქართველომ $29.3 მლნ-ს ყველი და ხაჭო შეიძინა – სად ვყიდულობთ და ვყიდით?

0
ბაზარზე რძის პასტისგან წარმოებული ყველის რაოდენობამ იმატა
#image_title

წელს ყველის და ხაჭოს იმპორტი გაიზარდა. ოფიციალური მონაცემებით, 2025 წლის იანვარ-სექტემბერში საქართველოში ხაჭოსა და ყველის იმპორტმა $29.3 მილიონი შეადგინა, რაც 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 27.7%-ით მეტია.

იმპორტირებული პროდუქციის რაოდენობა 18.9%-ით გაიზარდა და 5 301 ტონას მიაღწია, მაშინ როდესაც წინა წელს, ანალოგიურ საანგარიშო პერიოდში – 4 456 ტონა იყო.

სტატისტიკის მიხედვით, ყველაზე მეტი ხაჭო და ყველი საქართველომ გერმანიიდან შემოიტანა – $5 მილიონი, 803 ტონა.

საქართველოსთვის ყველის ტოპ 10 იმპორტიორი ქვეყანა ასეთია (2025/9თვე):

  1. გერმანია – $5 მლნ, 803 ტონა;
  2. თურქეთი – $4.2 მლნ, 1 147 ტონა;
  3. რუსეთი – $3.4 მლნ, 784 ტონა;
  4. პოლონეთი – $2.9 მლნ, 506 ტონა;
  5. იტალია – $2.8 მლნ, 247 ტონა;
  6. ნიდერლანდები – $1.8 მლნ, 271 ტონა;
  7. ბელარუსი – $1.4 მლნ, 322 ტონა;
  8. საფრანგეთი – $1.2 მლნ, 131 ტონა;
  9. დანია – $1.1 მლნ, 159 ტონა;
  10. ფინეთი – $1 მლნ, 181 ტონა.

რაც შეეხება ექსპორტს, წელს საქართველოდან საერთაშორისო ბაზარზე, $1.3 მილიონის ყველი და ხაჭო გაიყიდა, რაც 2024 წლის იგივე პერიოდთან შედარებით 24.5%-ით მეტია. მოცულობითი მაჩვენებელი კი 41.1%-ით გაიზარდა და 175 ტონას გაუტოლდა, მაშინ როდესაც გასული წლის ანალოგიურ პერიოდში მოცულობა, 124 ტონას შეადგენდა.

საქართველოსთვის ყველისა და ხაჭოს მთავარი საექსპორტო ბაზარი კვლავ ყაზახეთია, სადაც 9 თვეში $984 ათასის 141 ტონა პროდუქტი გავიდა.

ყველისა და ხაჭოს ტოპ 5 საექსპორტო მიმართულება შემდეგია (2025/9თვე):

  • ყაზახეთი – $984 ათასი, 141 ტონა;
  • აშშ – $224 ათასი, 19 ტონა;
  • არაბთა გაერთიანებული საამიროები – $56 ათასი, 3 ტონა;
  • სომხეთი – $51 ათასი, 5 ტონა;
  • კანადა – $39 ათასი, 4 ტონა.

გადმოწერე აპლიკაცია „შენი ექიმი“ – პირველი ქართული სამედიცინო პლატფორმა!

მიიღე სანდო და აქტუალური ინფორმაცია ჯანმრთელობის შესახებ – საქართველოდან და მთელი მსოფლიოდან.